Jak dobrze przygotować wycenę pozycjonowania

Jednym z istotnych aspektów pozycjonowania stron internetowych, jest kwestia wyceny tego typu usługi. Prowadząc własną działalność musimy nauczyć się, jakich pieniędzy możemy spodziewać się za swoją pracę. Jakie czynniki będą miały wpływ na ostateczną kwotę?

Wycena pozycjonowania stron www nie jest prosta, nie znajdziemy w Internecie gotowego szablonu, wykresu czy wzoru według którego moglibyśmy jej dokonać. Tak więc na ostateczną cenę, której zażądamy za pozycjonowanie strony internetowej będą miały wpływ następujące czynniki:

  • popularność frazy – często obowiązują tu konkretne progi, pomiędzy którymi zawiera się cena pozycjonowania, np. Do 1000 wyszukań, od 1000 do 100 tys., od 100 tys. do 500 tys., itd.;
  • miejsce, na które pozycjonujemy stronę. Jeśli klient życzy sobie, by jego strona znajdowała się na pierwszej lokacie w wynikach wyszukiwania, to cena za takie jej pozycjonowanie będzie wyższa, niż gdyby chciał widzieć ją na miejscach piątym lub dziesiątym.

Te dwa parametry bierze się pod uwagę najczęściej.

Dlaczego prawidłowa wycena pozycjonowania jest istotna?

Prawidłowa wycena to istotna składowa naszego sukcesu. Dlaczego?

Jeśli cena, której zażądamy będzie zbyt wysoka w porównaniu do konkurencji – klient zrezygnuje z naszych, za drogich, usług. Taki błąd może nas dużo kosztować, i lepiej unikać go.
Z drugiej jednak strony panuje przekonanie, że jeśli nasze usługi wycenimy zbyt nisko, to rzeczywiście są one niewiele warte.
Zanim więc zażądamy konkretnej kwoty za pozycjonowanie stron internetowych – zorientujmy się dobrze w temacie.

Dodaj komentarz